<

Szczęśliwe brzuszki - szczęśliwa rodzina

Rodzinne wprowadzanie zdrowych nawyków żywieniowych

Wszyscy wiemy, jak ważna dla naszych rodzin jest zdrowa i zbilansowana dieta. Ale w miarę, jak tempo współczesnego życia staje się coraz szybsze, nasza dieta i nawyki żywieniowe również zmieniają się, aby za nim nadążyć. Ściśle wypełniony rozkład dnia przestał być domeną dorosłych; dzieci często mają również pełny kalendarz - zajęcia w zespołach muzycznych, spotkania towarzyskie, lekcje tańca lub dodatkowe zajęcia - lista jest długa. Ten szybko zmieniający się styl życia może mieć wpływ na zdrowie układu trawiennego Waszej rodziny, zwłaszcza, że te wczesne lata są decydujące dla rozwoju zdrowej mikroflory jelitowej. W dzisiejszym poście przyjrzymy się częstym problemom i temu, jak możecie wspomóc przewody pokarmowe w Waszej rodzinie.

W miarę, jak dziecko rośnie, temat ten może stawać się tabu, ale wypróżnienia mogą być kluczowym wskaźnikiem zdrowia przewodu pokarmowego dziecka - w szczególności ich barwa i konsystencja. Możecie również zauważyć, że maluch ma problemy z pójściem do łazienki lub w ogóle go unika. Jeśli wypróżnienia zdarzają się mniej niż trzy razy w tygodniu lub stolce są twarde - często w postaci małych ciemnych kulek - trawienie u dziecka trawienie może być spowolnione, i może mieć ono zaparcia. Problem ten występuje często u dzieci i młodzieży i może wynikać z niewystarczającego nawodnienia, braku zbilansowanej diety lub stresu i zmartwień.

Na przeciwnym krańcu spektrum są oczywiście okresy, kiedy trawienie następuje trochę zbyt szybko, a stolce są luźne lub płynne, trudne do powstrzymania. Kiedy Wasze pociechy spędzają dużo czasu z innymi dziećmi, bawiąc się tymi samymi zabawkami itp., łatwo mogą coś podłapać. W większości przypadków organizm powraca do równowagi sam w ciągu kilku dni. Jeśli jednak objawy utrzymują się, rodzice powinni skontaktować się z lekarzem.

Kolejnym problemem, o którym rodzice często słyszą od swoich dzieci, jest dyskomfort w brzuchu, który może wystąpić, nawet jeśli nie ma oznak zakażenia lub jakiejkolwiek innej naturalnej przyczyny. Chociaż może to być związane z dyskomfortem trawiennym, może to być również oznaką stresu lub zmartwienia. W dzieciństwie i w okresie dorastania, dzieci są w stanie niemal ciągłej transformacji. Ich ciała się zmieniają, mogą zmieniać szkoły lub przyjaciół. Wszystkie te rzeczy mogą powodować u dziecka stres, który może przejawiać się w postaci fizycznego dyskomfortu. W takich przypadkach ważne jest, aby rodzice rozmawiali ze swoimi dziećmi i próbowali zidentyfikować potencjalne czynniki wywołujące ten stres. Zrozumienie, co może być przyczyną problemów z brzuszkiem Waszego dziecka, może pomóc Wam znaleźć sposób na ich złagodzenie.

Ze względu na ich częsty kontakt z innymi dziećmi w szkole, dzieci są codziennie narażone na armię bakterii, więc złapanie przeziębienia czy jelitówki od czasu do czasu jest normalne i stanowi część dorastania. Jeśli jednak Wasze dziecko choruje częściej, kluczem do rozwiązania tego problemu mogą być pewne zmiany w jego diecie i nawykach żywieniowych. Rzeczywiście, badania wykazały, że ponad 80% komórek odpornościowych organizmu znajduje się w jelitach!

Więc co robić?

Prawdopodobnie nie chcecie trzymać swojego dziecka z dala od wszystkich innych dzieci czy sprawdzać każdego jego wypróżnienia, więc oto kilka wskazówek, jak dbać o układ pokarmowy swojej rodziny. Pomogą one wpoić Waszym maluszkom (lub starszym dzieciom) dobre nawyki żywieniowe i styl życia, które mogą stosować w późniejszym życiu.

  • Zdrowa, zbilansowana dieta z dużą ilością owoców i warzyw jest tym, co liczy się najbardziej, jeśli chodzi o ogólny stan zdrowia i dobre samopoczucie. Im wcześniej wprowadzicie zdrowe odżywianie jako normalną część życia, tym większe prawdopodobieństwo, że Wasze dziecko będzie je stosować poza domem i w późniejszych latach życia. Możecie to zrobić przygotowując zdrowe, wspólne, rodzinne posiłki, będąc dobrym wzorem do naśladowania dzięki temu, co sami jecie, i dbając, by zdrowa żywność była łatwo dostępna w domu, np. świeżo przygotowane kawałki owoców do pogryzania.
  • Kiedy już dzieci zaczną jeść właściwe produkty, ważne jest, aby nauczyły się jeść powoli. Nie jest to łatwe, gdy spieszą się, by wyjść i spotkać się z przyjaciółmi, ale ten nawyk może mieć ogromne znaczenie dla ich zdrowia na dłuższą metę. Nasza ślina zawiera bakterie, które zaczynają trawić pokarm, zanim trafi do żołądka. Więc im lepiej przeżujemy jedzenie, tym łatwiej je strawić. Zachęcajcie do powolnego jedzenia, wprowadzając stałe pory rodzinnych posiłków, podczas których nikt nie będzie się spieszył.
  • Stres ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o ogólne problemy zdrowotne. Regularne rodzinne posiłki stanowią doskonałą okazję dla Waszego dziecka, aby porozmawiać z Wami o wszystkim, co może je martwić lub o każdym napięciu, jakie może przeżywać. Rozmowa o takich rzeczach często pomaga zredukować stres sam w sobie, ale może również dać Wam szansę zidentyfikowania czynników, które go wyzwalają, i znalezienia wspólnie rozwiązania wszelkich problemów.
  • Nawodnienie, nawodnienie, nawodnienie. Wszyscy wiemy, jak ważne jest, by wypijać odpowiednią ilość wody, ale nadal często nam się to nie udaje. Ułatwiajcie dziecku dokonywanie zdrowych wyborów, jeśli chodzi o picie, ograniczając ilość słodzonych i gazowanych napojów w domu. Możecie nawet uatrakcyjnić wodę dodając świeże owoce lub liście mięty!
  • Ćwiczenia fizyczne to kolejny sposób na obniżenie poziomu stresu i wspieranie ogólnego zdrowia; mogą one także pobudzić aktywność jelit i pomóc w złagodzeniu dolegliwości trawiennych. A może zrobić z tego wspólną, rodzinną rozrywkę? Może to być rodzinna przejażdżka rowerowa, spacer po parku lub po prostu puszczanie wesołej muzyki i taniec w domu.
  • Wykazano, że bakterie kwasu mlekowego pomagają w kolonizacji mikroflory jelitowej. Udowodniono, że BioGaia Protectis jest produktem bezpiecznym dla dzieci i dorosłych. Zaledwie kilka kropli lub tabletka do żucia dziennie może zapewnić Wam i Waszemu dziecku zalecane dzienne spożycie cennych bakterii, Lactobacillus reuteri Protectis.

 

Rodzinne przygotowywanie i spożywanie posiłków może przyczynić się do promowania dobrego zdrowia wśród bliskich! Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki pomogą Wam i waszym dzieciom utrzymać jelita w optymalnym stanie, teraz i w przyszłości.

posts_form

Application
Strona korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług,
zgodnie z Polityką Prywatności.
OK