<

Antybiotyki / Probiotyki

Antybiotyki – przyjaciel czy wróg?

Jesteśmy teraz w środku zimy, a gdy zimna pogoda zniechęca nas do przebywania na świeżym powietrzu, bliski kontakt z innymi ludźmi i suche, ogrzewane powietrze może wystawić naszą odporność na próbę. Niektóre przypadki są gorsze niż inne, a jeśli wy lub wasze dzieci złapią poważną infekcję bakteryjną, może być konieczna przyjęcie serii antybiotyków. Jednak antybiotyki mogą mieć niekorzystny wpływ na organizm, w szczególności na jelita. Jest więc kilka rzeczy, o których powinniście wiedzieć przed rozpoczęciem leczenia i kilka sposobów, w jaki można wesprzeć organizm w tym okresie.

Czym są antybiotyki?

Słowo antybiotyk tłumaczy się jako „przeciw życiu”. Na szczęście nie odnosi się to do osoby je przyjmującej, ale do żywych drobnoustrojów lub patogenów, na które działają antybiotyki. Antybiotyki są stosowane do hamowania wzrostu bakterii odpowiedzialnych za zakażenia bakteryjne w organizmie. Należy jednak pamiętać, że antybiotyki nie są skuteczne przeciwko wirusom, takim jak zwykłe przeziębienie lub grypa.

Antybiotyki zrewolucjonizowały nowoczesną medycynę w XX wieku i są niezbędnymi lekami, które ratują życie. Jednak ich skuteczność i łatwa dostępność doprowadziły do ich nadużywania, w wyniku czego niektóre bakterie rozwijają odporność na antybiotyki. W związku z tym antybiotyki powinno się przyjmować tylko wtedy, gdy zostały przepisane przez lekarza, zgodnie z jego wskazówkami, i nie powinny być traktowane jako uniwersalne rozwiązanie.

Ponadto ważne jest, aby przed rozpoczęciem kuracji antybiotykowej zapoznać się z potencjalnymi skutkami ubocznymi. Ulotki dla pacjenta dla każdego rodzaju antybiotyku wymieniają często lub rzadko występujące działania niepożądane. Rodzice dzieci przyjmujących antybiotyki powinni zapoznać się z nimi, aby jak najszybciej rozpoznać wszelkie te działania. W przypadku poważnych objawów należy niezwłocznie zasięgnąć porady lekarza.

Antybiotyki i jelita

Jak wspomnieliśmy powyżej, antybiotyki są wyjątkowo dobre w tym, co robią - niszcząc bakterie powodujące chorobę lub uniemożliwiając ich namnażanie się, aby organizm mógł się obronić. W rzeczywistości można powiedzieć, że są prawie zbyt dobre w tym, co robią. Oznacza to, że nie są w stanie odróżnić docelowych patogenów od endogennej mikroflory. Skutkiem tego wpływają na wszystkie napotkane bakterie. A kiedy atakowana jest naturalna mikroflora organizmu, może to także wpływać na przewód pokarmowy, co może powodować skutki uboczne.

Tak jak antybiotyki nie potrafią odróżnić bakterii szkodliwych od endogennych, tak samo nie są w stanie odróżniać części ciała, a więc zwalczają bakterie tam, gdzie je znajdują. Z tego powodu inne części ciała, które mają swój własny mikrobiom, również mogą znaleźć się pod ich niekorzystnym wpływem.

Pomocna dłoń

Nie ma wątpliwości, że antybiotyki są niezbędne w wielu przypadkach, a ich przyjmowanie jest najlepszym sposobem na szybki powrót do zdrowia. Ale jak widać, nie zawsze jest to łatwe dla waszego ciała. Dlatego dobrym pomysłem może być zapewnienie swojemu organizmowi dodatkowego wsparcia. Żywe drobnoustroje, takie jak bakterie kwasu mlekowego Lactobacillus reuteri Protectis w produktach BioGaia, mogą pomóc zastąpić utracone bakterie kolonizując florę jelitową cennymi drobnoustrojami. Biorąc pod uwagę, że 80% komórek odpornościowych znajduje się w jelitach, uzupełnienie naturalnej mikroflory w przewodzie pokarmowym w tym trudnym okresie nie może zaszkodzić.

Dla najmłodszych dostępne są Krople BioGaia Baby Drops, podczas gdy tabletki do żucia BioGaia Chewable Tablets są świetną opcją dla starszych dzieci i osób dorosłych. Każda porcja zawiera zalecaną dzienną dawkę 100 milionów żywych bakterii Lactobacillus reuteri Protectis, więc mała rzecz może wiele zdziałać! Najlepiej przyjmować je dwie do trzech godzin przed dawką antybiotyków lub po, aby dać im szansę dotarcia do jelit. Przyjmowane w takim połączeniu, antybiotyki mogą kontynuować swoją pracę, podczas gdy bakterie kwasu mlekowego zachowają odpowiednie stężenie w mikroflorze jelitowej.

Dodatkowo można jeszcze skuteczniej wspierać naturalne uzupełnianie liczby bakterii dodając do swojej diety niektóre produkty fermentowane, takie jak kapusta kiszona, kimchi lub kefir kokosowy. Ważne jest również, aby dbać o odpowiednie nawodnienie organizmu podczas kuracji antybiotykowej. Nie oznacza to tylko picia zwykłej herbaty i wody, ale i spożywanie zup na bazie bulionu (które są smaczne i lekkostrawne).

I w końcu, należy dużo odpoczywać. Często zaczynamy czuć się lepiej bardzo szybko, gdy zaczynamy zażywać antybiotyki, ale organizm wciąż walczy z infekcją, więc należy zadbać, aby jak najwięcej odpoczywać. Nie zawsze jest to łatwe dla zapracowanych mam i naprawdę trudno jest poświęcić odpowiednią ilość czasu, aby wrócić do pełni zdrowia, ale należy zrobić wszystko, aby odpoczywać. Nawet jeśli nie można się zdrzemnąć, położenie się na kilka minut lub kilka ćwiczeń na głębokie oddychanie lub medytację, może również przynieść wspaniale regenerujący efekt. A jeśli macie małe dziecko, które musi przyjmować antybiotyki, zachęcajcie je do drzemki kilka razy w ciągu dnia lub poświęćcie trochę czasu, aby im poczytać - słuchanie kojącego głosu pomoże im się zrelaksować i dać swoim małym ciałom czas na powrót do zdrowia.

 

Mamy nadzieję, że tej zimy w waszym domu antybiotyki nie będą potrzebne; ale jeśli tak, to jesteście teraz dobrze przygotowani, aby wesprzeć organizm w powrocie do pełnego zdrowia!

posts_form

Application
Strona korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług,
zgodnie z Polityką Prywatności.
OK